10 כללים חשובים לטיפול בקשישים בחורף | iSavta
10 כללים לטיפול בקשישים בחורף
banner-img

ביטוח רפואי למטפלים זרים במחירים הנמוכים בארץ

שיתוף פעולה ייחודי המאפשר לכם לקבל את השירות המהיר והאיכותי ביותר, המחירים הנמוכים ביותר, בכל רחבי הארץ

זמן החורף מגיע ועלינו להיערך בהתאם, במיוחד עבור הורינו היקרים הזקוקים לנו בשעה זאת. זהו זמן שבו הבדידות מתגברת והקושי הפיזי והמנטאלי גדל, לכן עליכם להיערך לכך בהתאם. במיוחד לשם כך הכנו עבורכם עשרה כללים שבהחלט יכולים לעזור לכולנו לעבור את החורף בשלום, אנא תדרכו את המטפלים בהתאם.

שמרו על הטמפרטורה!

בדקו היטב שהטמפרטורה בבית מתאימה במיוחד לימים הקרים. עליכם להקפיד שהחום בבית יהיה גבוה במקצת ממה שאתם רגילים בבתיכם שלכם שכן אצל אנשים מבוגרים החשיפה לקור עלולה להיות הרבה יותר משמעותית ומסוכנת. דאגו לכך שהבית יהיה מקום מוגן וחמים עבור הוריכם, הכינו את הבית לחורף לשהות נעימה ובטוחה. יש לשים לב שמערכת החשמל תקינה במידה ושיטת ההסקה מבוססת על חשמל, או לוודא שישנו  מלאי מספק של סולר / גז / עצים במידת הצורך.

צמצמו למינימום את סכנת הנפילה

אנשים מבוגרים מועדים לנפילות בתוך הבית ומחוצה לו, במיוחד בתקופת החורף. כמובן שנפילה עלולה להיות קטלנית, וכמעט שאין דרכים להתמודד עם נפילות לאחר שכבר קרו. לכן רצוי להכין את סביבת הבית, הכוללת במיוחד את השירותים וחדר האמבטיה. יש לשים לב לתאורת לילה מספקת ומיגון של המיטה במידת הצורך.

הקפידו שכל דרכי הגישה לבית ומסביבו יהיו נגישות ללא סכנת החלקה במקרה של גשם או של קרח. לוו את ההורים במידה והדבר מתאפשר בכל יציאה החוצה, בתוך הבית הקפידו על שטיחים שאינם גורמים להחלקה, הכינו רשימה של כל המפגעים האפשריים והתכוננו לכך מראש.

הקפידו לאחסן מוצרי מזון ואביזרים חיוניים

אמנם אנחנו לא בתקופת מצור, אך חשוב להקפיד שבבית המבוגר יהיו כל הדברים הנדרשים למקרה שבו היציאה מהבית לא תהיה אפשרית. לפעמים במזג אוויר סוער לא ניתן לצאת מהבית במשך כמה ימים. עבורנו הנמצאים במעגל העבודה וגידול הילדים זמנים אלו לא נראים יוצאי דופן במיוחד, אבל אך עבור הורה מבוגר היושב בבית כאשר הטמפרטורות יורדות בהדרגה, לעיתים תוך כדי הפסקות חשמל, השגרה הופכת להרבה פחות נעימה.

הקפידו על המצאות שמיכות חמות לשעת הצורך, פנס עם סוללות ורדיו נייד למקרה של הפסקת חשמל, ואוכל זמין שאינו מתקלקל. הכינו רשימה של חפצים הכרחיים לשם שהות ממושכת בבית, לפי הצרכים הספציפיים של הקשיש. למזלנו בארצנו הקטנה אין סופות הוריקן וסופות שלגים עזות אך ישנם ימים סוערים ועלינו להיערך לכך בהתאם.

מנעו מראש כל אפשרות לשריפה

את השיעור שלנו בשריפות כבר קיבלנו בחורף זה, ובהחלט כבר היו מספיק. עם זאת, כל שנה קשישים נפגעים מדליקות בתוך הבית, בעיקר בשל בטיחות לקויה של אמצעי חימו. דאגו לכך שאמצעי החימום בבית יהיו תקינים ובטיחותיים, השקיעו בבדיקה מקיפה לפני תקופת החורף, כולל כל המכשירים החשמליים. במידה האפשר התקינו גלאי אש, וכמובן חשוב לוודא המצאות מטף כיבוי בהישג יד ולחצן מצוקה בשעת הצורך.

פעילות חברתית

ישנן אפשרויות רבות לפעילות חברתית גם בתקופת החורף. דווקא בתקופה בה בני אדם נוטים באופן טבעי להתכנס לתוך עצמם, דרבנו את ההורים למצוא לעצמם מסגרת חברתית, לפחות פעם אחת בשבוע, ובמידת האפשר יותר. עזרו להם להגיע לשם או העזרו במתנדבים המגיעים לבתים לצורך חברה ושיחה. בררו אם באזור מגוריכם יש שירות של מתנדבים היכולים להגיע לבית הוריכם לפחות פעם בשבוע, מטעם העירייה או עמותות מקומיות. ביקור אחד בשבוע יכול לשנות את הכל החורף לטובה :)

נסיעה ברכב

אם הוריכם נוהגים, הכינו את הרכב לנהיגה בטוחה בימות החורף, בצעו בדיקה מקיפה של הרכב ובקשו מהוריכם ליידע אתכם לפני כל נסיעה. רצוי לצמצם ככל האפשר נסיעה בתנאי כביש וראות לא טובים, וכמובן שיש להמעיט בנסיעות בשעות הערב והלילה.

תזונה

בתקופת החורף הקרה ובהעדר אור שמש והזדמנויות לצאת החוצה ולהיות פעילים, חייבים להקפיד על תזונה מאוזנת ומותאמת למצבו של הקשיש. תדרכו את המטפלים בנוגע לשינויים והתאמות בתפריט בהתאם לצרכים הספציפיים. מוזמנים לשלוח לנו שאלות בנושאי תזונת קשישים בחורף.

הכנות להפסקות חשמל

הפסקות חשמל כנראה בלתי נמנעות במחוזותינו, במיוחד בגשמים הראשונים. הכינו תיק עם כל הציוד החיוני למקרה שיש צורך בפינוי מהיר מהבית. שימו לב במיוחד לתרופות, ציוד רפואי וביגוד חם. אל תקלו ראש בכך, הכינו את הוריכם ואת עצמכם לכל מקרה שבו הם יצטרכו עזרה, הכנה מראש עשויה למנוע את רוב המורכבויות הנדרשות להתמודדות עם הסיטואציה.

תקשורת

דאגו לכך שלהוריכם יהיה פלאפון זמין ונוח לשימוש בכל עת, כדי שתוכלו להתמודד ביתר קלות עם מקרי החירום הנ״ל. בנוסף, חשוב לתדרך את המטפלים בנוגע למספרי הטלפון של בני המשפחה, ושל מוקדי החירום השונים.

אוויר צח ותנועה

לסיום, אוויר צח, תנועה ופעילות גופנית, אפילו ברמה מינימלית עשויות לשפר באופן דרמטי את המצב הפיזי ואת מצב הרוח, גם של המטופל וגם של המטפל. עודדו אותם לשאוף אוויר בחוץ, זה טוב לצאת החוצה ולא להישאר כל היום בבית, אך הקפידו לתכנן כל יציאה בקפידה כולל לבוש הולם: כפפות, צעיף, כובע צמר ומעיל. חורף נעים לכולנו!

טיפ למתקדמים (באדיבות סבא צביקה): בדירות עליונות או בבתים פרטיים ישנה חשיבות רבה לסריקה של הגג ווידוא שכל פתחי הניקוז והמרזבים פתוחים. הצטברות מים על הגגות עלולה לגרום לנזילות, דליפות ואפילו חורים...

שיתוף

קרא עוד אודות טיפול בקשישים

סיוע למטופלים במצב סיעודי בעת המלחמה

טיפול בקשישים

סיוע למטופלים במצב סיעודי בעת המלחמה

קראו עוד
משרות פתוחות באייסבתא - הצטרפו לצוות שלנו!

טיפול בקשישים

משרות פתוחות באייסבתא - הצטרפו לצוות שלנו!

קראו עוד
המדריך לחסכון בהוצאות טיפול סיעודי של בן משפחה

טיפול בקשישים

המדריך לחסכון בהוצאות טיפול סיעודי של בן משפחה

קראו עוד
⁨מטופלים מבוגרים ומטפלים סיעודיים - התמודדות עם נגיף הקורונה⁩

טיפול בקשישים

⁨מטופלים מבוגרים ומטפלים סיעודיים - התמודדות עם נגיף הקורונה⁩

קראו עוד

קבלו את הניוזלטר של הסבתא

השארו בקשר!