מטפלת סיעודית וההכנות הנדרשות לטיפול בקשיש | iSavta
איך להתכונן לבואה של מטפלת סיעודית חדשה
banner-img

הרשמת מטפלים בתאגיד ב-800 שח בלבד!

רק דרך iSavta - השירות ניתן בין רעננה בצפון לראשון לציון בדרום וכולל את ירושלים והסביבה

הרבה מחשבה מושקעת בחיפוש ובבחירת מטפלת סיעודית עבור בן משפחה שנזקק לטיפול יום יומי. הרבה מאיתנו מייחסים, ובצדק, חשיבות רבה לחיפוש ולבחירה הנכונה של מטפלת סיעודית. עם זאת, ההצלחה איננה תלויה אך ורק בשלב הבחירה והמציאה אלא גם בשלבים נוספים שביחד יוצרים את מערכת היחסים ביניכם ובין המטפלת – מערכת יחסי עבודה שהיא הבסיס לטיפול איכותי ומקצועי. אחד מהשלבים שצריך לקבל יותר תשומת לב ממה שהוא מקבל הוא שלב ההכנה לקראת בואה של מטפלת סיעודית חדשה לאחר שכבר מצאנו אותה.

הכנת סביבת המגורים - הדירה או הבית

סביבת העבודה של המטפלת היא הבית של הקשיש; הבית הזה הוא גם – ברוב הפעמים – מקום המגורים שלה. כדי שהמטפלת תוכל לעשות את עבודתה בצורה הטובה ביותר יש להכין את הבית כך שהוא יוכל להיות גם סביבת עבודה טובה וגם סביבת מגורים נוחה.

סביבת עבודה: האם למטפלת יש את הכלים שלהם היא זקוקה לכל ההיבטים של הטיפול בקשיש? האם יש גישה נוחה אליו והאם יש לו כגישה נוחה למקומות שאליהם הוא צריך להגיע? עבודה טובה נעשית בסביבת עבודה נוחה לתפעול ולכן חשוב לבחון את הדירה ולראות שניתן לתפעל אותה בקלות וללא צורך בהסברים מסובכים ומפורטים.

סביבת מגורים: מטפלת סיעודית מרוצה היא – לפחות ברוב המקרים – מטפלת סיעודית שעושה את עבודתה בצורה טובה. נסו ליצור עבורה אווירה ביתית ונוחה ככל האפשר כדי שיהיה לה נעים באזור המגורים שלה. חשבו על דברים קטנים שיכולים להפוך את הסביבה לנעימה יותר. נסו להביט על הסביבה דרך העיניים שלה ולראות האם זוהי סביבת מגורים שנעים לחיות בה.

בנוסף למטפלת, כיום ניתן לקבל שירותים רבים ומגוונים בבית המטופל. שירותים אלו עשויים לאפשר שהייה ממושכת יותר בסביבה הטבעית והמוכרת, ולדחות או אף למנוע את המעבר הקשה למוסד כלשהו.

הכנת בני המשפחה

הצלחתה של מטפלת סיעודית תלויה גם ביחסים שלה עם בני המשפחה של המטופל. מומלץ לארגן מפגש מקדים עם כל בני המשפחה שמעורבים בטיפול בקשיש כדי לערוך היכרות בין המטפלת וביניהם: מפגש כזה עשוי למנוע התחלות ברגל שמאל והוא יוצר אווירה של שיתוף פעולה ויחסי עבודה נכונים. חשוב לתאם עמדות בין בני המשפחה כדי שהמטפלת לא תאלץ להתמודד עם ציפיות שונות, הוראות סותרות וויכוחים בין בני המשפחה על צורת העבודה הנכונה שלה.

הכנת המטופל

הקשיש הוא המרכז של הסיפור כולו. במידת האפשר הוא צריך להיות מעורב בתהליך הבחירה של המטפלת שלו ובכל מקרה כדאי לערוך היכרות בינו ובינה. לא מומלץ שהמפגש הראשון ביניהם יהיה שעת העבודה הראשונה שלה אלא עליו להיות מעין פגישת היכרות שבה הם לומדים להכיר באופן בסיסי זה את זה. הקשיש צריך לדעת על המטפלת החדשה ובמידת האפשר להיות שותף ליצירת תוכנית העבודה והטיפול.

הכנת המטפלת הסיעודית

הכרות בין המטפלת ובין הקשיש שעליה כבר דיברנו יכולה להיערך יחד עם סיור בבית ועריכת היכרות בין סביבת העבודה של המטפלת ובינה. לפני ש"משליכים" מטפלת סיעודית אל המים העמוקים של טיפול בקשיש ודאו שהיא מכירה את מקום העבודה, שהיא יודעת מה יש באזור ושהיא מבינה את הקשיים שעימם יהיה עליה להתמודד. וודאו שתנאי השכר ברורים וגם הדרישות ממנה: תיאום ציפיות הוא בסיס מהותי לעבודה איכותית.

תכנית עבודה: חשוב להכין רשימת ציפיות ומטלות שלפי דעתכם על המטפלת לעמוד בהן. אין זה אומר שצריך לתכנן כל רגע מהיום עבורה אבל כן חשוב להגדיר מראש תכנית עבודה כללית וקווים מנחים לטיפול.

הכנה נכונה היא המפתח להצלחה. כבר אמרו חכמינו שמי שטרח בערב שבת יאכל בשבת ולנו לא נותר אלא להסכים ולומר שמי שטרח והתכונן לקראת בואה של מטפלת סיעודית חדשה יקצור קרוב לוודאי את פירות ההכנה המוצלחת.

שיתוף

קרא עוד אודות טיפול בקשישים

סיוע למטופלים במצב סיעודי בעת המלחמה

טיפול בקשישים

סיוע למטופלים במצב סיעודי בעת המלחמה

קראו עוד
משרות פתוחות באייסבתא - הצטרפו לצוות שלנו!

טיפול בקשישים

משרות פתוחות באייסבתא - הצטרפו לצוות שלנו!

קראו עוד
המדריך לחסכון בהוצאות טיפול סיעודי של בן משפחה

טיפול בקשישים

המדריך לחסכון בהוצאות טיפול סיעודי של בן משפחה

קראו עוד
⁨מטופלים מבוגרים ומטפלים סיעודיים - התמודדות עם נגיף הקורונה⁩

טיפול בקשישים

⁨מטופלים מבוגרים ומטפלים סיעודיים - התמודדות עם נגיף הקורונה⁩

קראו עוד

קבלו את הניוזלטר של הסבתא

השארו בקשר!