חוק הגנת הצרכן לקשיש | iSavta
חוק הגנת הצרכן לקשיש
banner-img

הרשמת מטפלים בתאגיד ב-800 שח בלבד!

רק דרך iSavta - השירות ניתן בין רעננה בצפון לראשון לציון בדרום וכולל את ירושלים והסביבה

עושק בקשישים הוא דבר נפוץ ומרובה. לרוב לקשישים יש סוג של "תמימות" שמדובר בעסקאות מכר ובכך קשישים רבים ובעלי מוגבלות פיזית, נפשית או קוגניטיבית מנוצלים על ידי חברות מכר. חברות רבות יוצרות קשר עם קשיש בטלפון על מנת לנצל את חוסר בקיאותו בנושאים רבים ובכך מנצלות שהוא לא מבין את משמעות העסקה. כל שנה מתקבלות עשרות תלונות על ניצול קשישים. לצד הקשישים לרוב יהיה בן משפחה או מכר שיבדוק האם העסקה הייתה שווה או שניצלו את הקשיש. מאחר שעד שמגלים קרוביו של הקשיש על ניצולו, עוברים כמה שבועות טובים ובכך לא ניתן לטפל בזה במסגרת הזמן הקצוב הרגיל (שבועיים) לכן נוצר תיקון לחוק הגנת הצרכן שנועד להגן על האוכלוסיות החלשות.

ביולי 2016 הכנסת אישרה תיקון לחוק הגנת הצרכן אשר נועד להגן על הקשישים, בעלי לקויות בריאותיות קשות ועולים החדשים. מה נותן החוק:

  • החוק מאפשר לבטל עסקה ברוכלות עד 4 חודשים.
  • החוק מאפשר ביטול עסקת מכר מרחוק- כמו עסקאות אינטרנט כל עוד כללו שיחת טלפון בין נציג לקשיש. הביטול יעשה עד 4 חודשים.
  • את הודעת הביטול ניתן  יהיה לשלוח בכתב בדרכים הבאות: לשלוח בפקס, בדואר אלקטרוני או במכתב.
  • גיל הזכאות לביטול עסקה יהיה 65 ומעלה לנשים וגברים כאחד.
  • החוק מאפשר לצרכנים לבטל את העסקה גם עם המוצר נפתח  אך כל עוד נוצר בו שימוש סביר.
  • ביטול עסקה יכול להיעשות לא רק על ידי הקשיש אלה הקשיש יוכל ליפות נציג מטעמו. הייפוי כוח יכול להיעשות בעל פה  או בכתב.

 

לסיכום דעו מה מגיע לכם לפי החוק ואל תחששו לנצל את זה ולהתלונן למי שצריך. אך על מנת להימנע מלהיקלע לסיטואציות לא נעימות שיגרמו לכם לבזבז את הזמן ולגרום לכם ולקשיש להרגיש תחושת "אבל" מומלץ להבהיר לאהובכם שאתם תמיד שם בשבילו -שתמיד הוא מוזמן להתייעץ איתכם ושימנע מלעשות עסקאות חשובות לבד ובלעדיכם. מומלץ לפנות למועצה הישראלית לצרכנות במקרה של ספק, תלונה או בדיקה שתאמת שכאכן הרכישה של הקשיש נכנסת לקטגוריה של הביטול עד-4 חודשים.

 

 

 

שיתוף

קרא עוד אודות חיצוני

שירותי קופת חולים בבית הקשיש

חיצוני

שירותי קופת חולים בבית הקשיש

קראו עוד

קבלו את הניוזלטר של הסבתא

השארו בקשר!