טיפול סיעודי - קביעת סדר יום | iSavta
טיפול סיעודי - קביעת סדר יום
banner-img

הרשמת מטפלים בתאגיד ב-800 שח בלבד!

רק דרך iSavta - השירות ניתן בין רעננה בצפון לראשון לציון בדרום וכולל את ירושלים והסביבה

העובדה שאתם מאפשרים לאדם מסוים לטפל בהוריכם הסיעודיים אינה מובנת מאליהם. נכון שפעמים רבות אין לכם ברירה, אך כדי לאפשר מגע אינטנסיבי שכזה עם אדם זר, לפחות בהתחלה, אתם וודאי צריכים לדעת לסמוך ולהאמין.

מטפלים סיעודיים מכירים את הקושי שביצירת הקשר הראשוני לפחות, עם משפחה חדשה, אך חשוב להבין שהמשימה המורכבת הזו היא באחריות של שני הצדדים.

כדי להקל על מערכת היחסים ולמנוע מראש מצבים שיכולים לייצר אי הבנות וקונפליקטים, רצוי מאוד לקבוע סדר יום לעבודה, שיהיה מקובל על שני הצדדים, הן על הצד המטפל והן עליכם, תוך שמירה כמובן על האינטרסים המרכזיים של המטופל הסיעודי עצמו, שזו המטרה לשמה כולנו התכנסנו.

גמישות, אמפתיה ורצינות

ראשית דבר, תנו קרדיט למטפל הסיעודי. מטפלים סיעודיים עובדים טוב יותר כשהם מרגישים שייכים, כשהם מרגישים שלבני המשפחה באמת אכפת מהם וכשהם מרגישים שמעריכים את מה שהם עושים.

הסבירו למטפל הסיעודי שלכם מה המטרה של קביעת סדר יום והסבירו לו כמה חשוב לכם שהוא יהיה מרוצה ומסופק מסדר היום שתקבעו. ראשית דבר, כדאי להתחיל בהקשבה. נסו לסמוך ולו במעט, על הניסיון של אותו מטפל סיעודי ובדקו מהו סדר היום אליו הוא רגיל ומהו סדר היום עליו הוא ממליץ.

בשלב השני העלו בפניו את כל הדברים שחשובים לכם, כמו למשל יציאה משותפת לטיול בפארק לפחות אחת ליום, מקלחת בשעות מסוימות, כמות ארוחות, סוג הארוחות וכדומה.

זה הזמן לשלב בין השניים, נסו לעשות אינטגרציה בין סדר היום עליו ממליץ המטפל לבין הדברים שחשובים לכם, קחו בחשבון את ההפסקות להם הוא זקוק וכמובן הכניסו את כל זכויותיו החוקיות אל תוך תמהיל זה.

קביעת סדר היום צריכה להיות רצינית ומלאה בהתחשבות ובגמישות שהרי בסופו של יום אתם בונים את המתכון שירכיב את מרבית ימיו של המטפל הסיעודי, בעודו מטפל בבן משפחתכם.

אם תעשו את התהליך ברצינות ותקדישו זמן להקשבה, למחשבה, לגילויי אמפתיה ולגמישות, סביר להניח שגם המטפל שלכם ייקח את הדברים ברצינות וימעט לחרוג מסדר היום שקבעתם.

אמון בין-אישי

בקביעת סדר יום מסודר הימנעו מלקחת תפקיד של מפקח, אל תעמדו עם שעון עצר כדי לוודא שבדיוק באחת עשרה הם בפארק ובדיוק בשש הם במקלחת. קביעת סדר יום קבוע מטרתו להעלות בקרבכם בעיקר, את הביטחון שהדברים החשובים מתבצעים כהלכה. שימו לב שאין מנוס מיצירת אמון בין-אישי בסיסי. בסופו של יום חשוב מאוד שתרגישו שלמטפל הסיעודי באמת אכפת מבן המשפחה שלכם, כך שתהיה לו את האפשרות להגמיש את סדר היום בהתאם לצרכים של המטופל ולשינויים הטבעיים המתרחשים מעת לעת.

שיתוף

קרא עוד אודות טיפול בקשישים

סיוע למטופלים במצב סיעודי בעת המלחמה

טיפול בקשישים

סיוע למטופלים במצב סיעודי בעת המלחמה

קראו עוד
משרות פתוחות באייסבתא - הצטרפו לצוות שלנו!

טיפול בקשישים

משרות פתוחות באייסבתא - הצטרפו לצוות שלנו!

קראו עוד
המדריך לחסכון בהוצאות טיפול סיעודי של בן משפחה

טיפול בקשישים

המדריך לחסכון בהוצאות טיפול סיעודי של בן משפחה

קראו עוד
⁨מטופלים מבוגרים ומטפלים סיעודיים - התמודדות עם נגיף הקורונה⁩

טיפול בקשישים

⁨מטופלים מבוגרים ומטפלים סיעודיים - התמודדות עם נגיף הקורונה⁩

קראו עוד

קבלו את הניוזלטר של הסבתא

השארו בקשר!