חברות כוח אדם לעובדים זרים בסיעוד | iSavta
כל המידע על עובדים זרים בסיעוד במקום אחד
banner-img

הרשמת מטפלים בתאגיד ב-800 שח בלבד!

רק דרך iSavta - השירות ניתן בין רעננה בצפון לראשון לציון בדרום וכולל את ירושלים והסביבה

לא פשוט להכניס הביתה עובד זר. זה אדם שאתם לא מכירים, אתם לא תמיד מבינים את שפת האם שלו, לעיתים מראהו שונה מזה שאתם רגילים לראות בדרך כלל. מצד שני, לעיתים עובד זר הוא הפתרון הנוח ביותר להמשיך לנהל אורח חיים שגרתי תוך קבלת עזרה בכל תחום יומיומי נדרש מבלי להתרחק מהסביבה המוכרת והאהובה.

 

איך עושים את זה? השלב הראשון הוא פניה אל חברת כוח אדם לעובדים זרים בסיעוד בבקשה להתאים לכם עובד זר. פניה כזו תניע תהליך של סינון, מיון והתאמה על פי קריטריונים מגוונים, שבסופו יגיע לביתכם או לבית יקיריכם מטפל סיעודי. אלא שיש הרבה חברות כוח אדם בתחום זה, כולן מקבלות עמלה בעבור שירותי ההשמה שלהן וכל אחת מציעה מידע רב שעשוי לבלבל. זו הסיבה המרכזית שהובילה להקמת iSavta, אתר המרכז מידע שימושי שנאסף מעשרות חברות כוח אדם לעובדים זרים בסיעוד, ובמקביל מאפשר לכם להזמין עובד זר באופן ישיר ולחסוך את עמלת ההשמה.

 

 

מיהו עובד זר ומהן חברות כוח אדם לעובדים זרים בסיעוד?

 

עובד זר, על פי החוק בישראל, הוא אדם שעובד בישראל אולם איננו אזרח או תושב. במילים אחרות, מדובר במהגר שהגיע ממדינות שונות בכל רחבי העולם ואשר יש לו אשרת עבודה והיתר עבודה אשר קיבל כחוק.

 

לא כל אדם שמהגר לישראל רשאי לעבוד בסיעוד או בכל תחום אחר, והתהליך לקבלת האישורים הנדרשים לעבודה סבוך ומורכב הן עבור העובד הזר והן עבור מעסיקו הישראלי. זו אחת הסיבות העיקריות בעטיין תחום הגיוס וההשמה של העובדים הזרים עבר בשנים האחרונות לאחריותן של חברות כוח אדם פרטיות להשמת עובדים זרים בסיעוד, תחת פיקוח רשות האוכלוסין וההגירה. בין הבולטות שבהן ניתן למנות את עמותת "מטב","דנאל סיעוד", "דורות ראשונים", "שבח שירותי סיעוד", עמותת "בבית", "תגבור סיעוד" ורבות אחרות.

 

חברות אלה מתווכות בין עובדים זרים לבין מעסיקים ישראליים: הן מקפידות להתעדכן באופן שוטף בחוקים, בתקנות ובדרישות שמוטלות על שני הצדדים; הן מטפלות בתנאי ההעסקה של העובדים הזרים על פי חוקי מדינת ישראל; וכן מגינות על המעסיקים הישראליים מפני עבירה על החוק (שכן שכירת עובדים זרים שאינם חוקיים בישראל, למשל כאלה שאין להם את אשרת העבודה או היתר העבודה הנדרשים, היא אסורה).

 

המשמעויות הכלכליות של העסקת עובד זר בסיעוד

 

אלה שמבקשים להעסיק עובד זר בסיעוד בפעם הראשונה, בין אם עבור עצמם ובין אם עבור אדם קרוב ויקר להם, לא תמיד מבינים במלואן את המשמעויות הכלכליות הרבות הנלוות לכך. לפיכך חשוב להסביר בראש ובראשונה כי אלה המעסיקים עובד זר הם אמנם "מעסיקים" על כל המשתמע מכך על פי החוק במדינת ישראל.

 

להלן מספר דוגמאות למשמעויות כלכליות שיש להעסקת עובד זר בסיעוד:

 

כמעסיקים עליכם לשלם לעובד הזר שכר עבודה חודשי (שהוא לכל הפחות שכר המינימום הקבוע בחוק), דמי הוצאות נסיעה, ביטוח לאומי, ביטוח בריאות, הוצאות נסיעה לחופשות ודמי הבראה.

כמו כן יש להפריש עבורו תשלומים למטרת ביטוח פנסיוני, שחלק מהם ישמש גם לתשלום פיצויי פיטורין בעת הצורך.

במקרה של התפטרות, פיטורין או פטירה של המעסיק, יש לשלם לעובד הזר בעבור פדיון ימי חופשה שצבר, דמי הבראה, פיצויי פיטורין ו/או דמי תשלום בגין מן ההודעה המוקדמת.

על המעסיקים לדאוג למגורים לעובד הזר במשך תקופת העסקתו, עד שבעה ימים לאחר תום עבודתו. למגורים אלה קיימים קריטריונים בחוק (לדוגמה, חייבים להיות בהם מיטה, ארון, מקור תאורה ואפשרות לחימום ולקירור), ואי עמידה בהם היא עבירה פלילית.

למעסיקים עומדת זכות לנכות משכר העובד הזר סכומים מסוימים, למשל בעבור הוצאות המגורים, הוצאות חשמל וארנונה או חלק מן הסכום ששילמו על ביטוח רפואי עבורו; עם זאת, לניכויים אלה יש מגבלת מקסימום הקבועה בחוק ועל העובד הזר להסכים לכך מראש ולחתום על כך בחוזה העבודה שנערך עימו טרם תחילת עבודתו.

העובד הזר זכאי לקבל 25 שעות מנוחה רצופות בשבוע, המהוות את יום המנוחה השבועי על פי דתו. אם עבד ביום זה, יקבל בעבור כל שעה שכר בגובה 150%.

העובד הזר זכאי ל-9 ימי חופשת חג בתשלום מדי שנה וכן לחופשה שנתית שאורכה תלוי בוותק שצבר, גם היא בתשלום; כלומר, יש לשלם לו את שכרו הרגיל בגין ימים אלה על אף שלא עבד בהם.

כמו כן ראוי להדגיש שלהגדרתכם כ"מעסיקים" על פי החוק יש גם משמעויות לא כלכליות שכדאי להיות ערים להן; בין היתר איסור קיום יחסים אינטימיים עם העובד/ת הזר/ה, איסור הטרדה מינית, איסור התנכלות, איסור פגיעה בתנאי העבודה וכדומה. גם עבירות כאלה עשויות להיחשב פליליות.

עמלות שיש לשלם לחברות כוח אדם לעובדים זרים בסיעוד

הואיל וקיימות חברות רבות העוסקות בהשמת עובדים זרים בסיעוד אי אפשר לנקוב בסכומים אחידים שרלוונטיים לכולם. למשל, יש חברות כוח אדם שמסדירות דרכן את נושא הביטוח הרפואי של העובד הזר, אולם התשלום מתבצע על ידי המעסיק. חברות אחרות מציעות שירותי מעקב מקצועי וסיוע בעת הצורך בעלות של מספר עשרות שקלים מדי חודש, וכן הלאה.

אולם עבור המטרה המרכזית לשמה קיימת חברת כוח האדם, כלומר הבאת העובד הזר אל הלקוח שזקוק לטיפול סיעודי, קיימת תקרה מקסימלית קבועה בחוק. נכון לחודש ינואר 2018, העמלה המקסימלית שהחברה רשאית לגבות עומדת על 2000 שקלים כולל מע"מ. מדובר בסכום שלכאורה משולם באופן חד פעמי בעת הבאת העובד הזר, אולם יש לקחת בחשבון שלא תמיד די בעובד זר אחר. למעשה, ברוב המקרים יהיה צורך בהחלפה מעת לעת של עובדים זרים מסיבות שונות (חופשות, מחלות, חוסר כימיה עם הלקוח ועוד) – כך שבהחלט יתכן שמעסיק יצטרך לשלם את עמלת הבאת העובד הזר מספר פעמים בשנה.

 

חברות כוח אדם לעובדים בסיעוד

 

בישראל יש עשרות חברות כוח אדם העוסקות באיתור והשמה של עובדים זרים בתחום הסיעוד. בין הבולטות שבהן ניתן למנות את החברות הבאות:

עמותת מטב לשירותי טיפול ורווחה: אחת מן החברות הוותיקות ביותר בישראל בתחום הטיפול הסיעודי, אשר כבר משנת 1958 מציעה שירותים לקשישים בתחומים שונים לרבות סיעוד, לצד שירותים מגוונים בתחום הרווחה ופעילות להעלאת המודעות בציבור לצרכי הקשישים. עמותת מטב מוכרת על ידי הסוכנות היהודית, משרד הקליטה והרווחה והמוסד לביטוח לאומי.

נתן סיעוד ושיקום בקהילה: חברת סיעוד אשר הוקמה על מנת לסייע לאנשים שמתקשים בתפקוד יומיומי בביתם, לרבות טיפול והשגחה. החברה עובדת בשיתוף פעולה עם המוסד לביטוח לאומי, משרד הבריאות, משרד העבודה והרווחה, הקרן לרווחת נפגעי השואה ועוד. בנוסף לשירותי השמת עובדים זרים בתחום הסיעוד מציעה החברה גם שירותי אחיות פרטיות, מטפלות סיעודיות וייעוץ לבתי אבות.

עמותת בבית, רווחה וסיעוד לאזרח הוותיק: עמותה ששמה לה למטרה לספק את צרכי חייהם הייחודיים והמגוונים של קשישים תוך עדיפות להשארתם בבית, בסביבתם הטבעית, גם אם הם תלויים באדם אחר לשם כך. בין הגופים העובדים עם עמותת בבית: משרד הרווחה, המוסד לביטוח לאומי, קופות החולים, חברות ביטוח, משרד הביטחון, התנועה הקיבוצים וגופים פרטיים.

דנאל סיעוד: חברה בת של חברת משאבי האנוש הידועה דנאל, המתמחה בשירותי סיעוד באמצעות מטפלים בעלי הכשרה, ישראלים ו/או עובדים זרים, וכן באמצעות עובדים סוציאליים ואחיות מוסמכות. דנאל סיעוד מציעה שירותי ייעוץ לבתי אבות, שירותי רווחה, סיעוד פרטי, מרכזי יום לקשישים ועזרה סיעודית גם לנכים ומוגבלים.

עמל ומעבר: קבוצת עמל ומעבר מספקת מגוון רחב של שירותי בריאות לקבוצות שונות באוכלוסייה ובכל שכבות הגיל. בין היתר מציעה הקבוצה שירותי גיוס, מיון, הכשרה והשמה של עובדים זרים בתחום הסיעוד תוך מעקב שוטף וליווי מקצועי צמוד. זאת מתוך מטרה להעניק לקשישים, לנכים ולמוגבלים את איכות החיים הגבוהה ביותר האפשרית.

 

סיכום

הכנסת עובד זר תחת קורת הגג שלכם או של יקיריכם לא נעשית למטרות הנאה אלא מתוך כורח המציאות. עובד זר יכול לסייע באופן משמעותי בביצוע פעולות יומיומיות שגרתיות, לארח חברה ולשפר את איכות החיים במצב בו אתם או יקיריכם זקוקים באופן ממשי לטיפול סיעודי צמוד.

יש לזכור שזוהי פעולה שיש בצידה משמעויות כלכליות כבדות משקל. לא זול להעסיק עובד זר, שכן החל משלב בקשת אישורי העבודה המתאימים עבורו ועד אחרי סיום עבודתו מדובר בסכומים נכבדים של כסף. אמנם ברוב המקרים סכומים אלה מוגבלים על פי חוק באמצעות תקרות מקסימליות, ובכל זאת אין להקל בהם ראש.

כיום המצב בפועל הוא שלכל חברת כוח אדם העוסקת בהשמת עובדים זרים בסיעוד יש אתר משלה. בכל אתר כזה מפורטים נהלים שונים עם תעריפים שונים, כאשר לא תמיד ברור איזו חברה מעודכנת יותר בשינויי חקיקה ותקינה ואיזו לא. לפיכך קיימת חשיבות לכך שיש מקום אחד בו ניתן למצוא מידע עשיר ומפורט אודות עובדים זרים בסיעוד וכן למצוא עובד זר בקלות, בנוחות וללא צורך בתשלום עמלת השמה.

 

ראו גם: כל המידע בנושא עובדים זרים בישראל לסיעוד

 

שיתוף

קרא עוד אודות עובדים זרים פנויים לסיעוד

חופשת מולדת אביב 2024 - איתור מטפלות מחליפות לסיעוד בצל המלחמה

עובדים זרים פנויים לסיעוד

חופשת מולדת אביב 2024 - איתור מטפלות מחליפות לסיעוד בצל המלחמה

קראו עוד
הקלות בהעסקת מטפלים זרים שנמצאים בארץ עד 13 שנים בשל המלחמה

עובדים זרים פנויים לסיעוד

הקלות בהעסקת מטפלים זרים שנמצאים בארץ עד 13 שנים בשל המלחמה

קראו עוד
מטפלים זרים לסיעוד - חגים לאומיים לשנת 2024

עובדים זרים פנויים לסיעוד

מטפלים זרים לסיעוד - חגים לאומיים לשנת 2024

קראו עוד
חופשת המולדת של יולי ואוגוסט 2023 - איך למצוא מטפלים מחליפים

עובדים זרים פנויים לסיעוד

חופשת המולדת של יולי ואוגוסט 2023 - איך למצוא מטפלים מחליפים

קראו עוד

קבלו את הניוזלטר של הסבתא

השארו בקשר!