ניהול תהליך קליטת מטפלים סיעודיים | iSavta
ניהול ראיון עבודה עם מטפל סיעודי
banner-img

הרשמת מטפלים בתאגיד ב-800 שח בלבד!

רק דרך iSavta - השירות ניתן בין רעננה בצפון לראשון לציון בדרום וכולל את ירושלים והסביבה

התהליך האידאלי של קליטת מטפל סיעודי חדש כולל בחירה ממגוון רחב של מטפלים המציגים את עצמם ומעונינים להתחיל בעבודה מהר ככל האפשר. בתהליך אידאלי שכזה יש הרבה זמן לברור את המועמדים, להתלבט, ולבסוף לבחור את העובד הזר המתאים ביותר. רק חבל שבדרך כלל התהליך לא אידאלי, אם כבר ההפך הוא הנכון. התהליך יכול להיות כרוך בהרבה לחץ כי המטופל לא יכול להשאר לבד, אין מגוון של מטפלים שמחכים לטלפון שלנו וגם המטפלים הזמינים לא תמיד יכולים להתחיל לעבוד לפי לוח הזמנים שלכם.

לשם כך, קיבצנו צרור עיצות שיקלו עליכם לבצע את תהליך הקליטה של מטפל סיעודי חדש בצורה היעילה והטובה ביותר. התהליך מחולק לשלושה שלבים: סינון ראשוני, ראיון טלפוני וראיון פנים אל פנים. כאן תוכלו למצוא הרחבה בנושא מטפלים סיעודיים מחליפים (שירות ייחודי של אתר iSavta.co.il).

סינון ראשוני

בתקופה זו של מחסור בעובדים זרים לסיעוד, יתכן שלא יהיה מבחר מספק של מטפלים. עם זאת, בשלב הסינון הראשוני הגדירו את מין המטפל, מספר שנות הניסיון הדרוש, השפות האפשריות ואת ארץ המוצא (אם נתון זה רלוונטי עבורכם). את רשימת המטפלים הסיעודיים ניתן לסנן לפי פרמטרים אלו וכמובן ניתן לפנות עם הדרישות הנ"ל גם לחברות הסיעוד.

שיחת טלפון

מטרה ראשונה של שיחת הטלפון – קבלת מידע מספק כדי להחליט האם לזמן את המועמד לראיון. בשלב זה אתם רוצים לחסוך לעצמכם זמן ולהתמקד רק במי שעשוי להיות רלוונטי. מטרה נוספת הינה "מכירה" של התפקיד ויצירת מוטיבציה אצל המועמד, תוך כדי הדגשת היתרונות.

כדי למנוע בזבוז זמן מיותר, בררו כמה שיותר פרטים טכניים מראש: כמה זמן העובד כבר בארץ והאם יש לו ויזה, כמה מעסיקים כבר היו, מדוע הופסקה העבודה האחרונה, האם יש ממליצים, אילו שפות הוא דובר, האם יש המלצות והאם ניתן לקבל מספר טלפון של ממליצים, האם מוכן לעבוד באיזור מגוריכם ועוד. חשוב גם לברר מתי המטפל יכול להתחיל לעבוד.

ספרו מצידכם על העבודה – גיל המטופל ומצבו הבריאותי, המצב המשפחתי, תנאי ההעסקה, מגורי העובד וכל פרט נוסף שעשוי לסייע לעובד להבין מדוע כדאי לעבוד אצלכם. באם בצעתם את התהליך בצורה יסודית, יש להניח שתחסכו זמן יקר והתהליך יהיה יעיל יותר. מניסיוננו אנו יודעים שלעיתים כאשר ישנו לחץ גדול למצוא מטפל סיעודי במהירות, מוותרים על שלב שיחת הטלפון, אך חשוב להקפיד על כך.

ראיון

מטרות הראיון – בדיקת הכימיה בין המטפל הסיעודי למטופל ותיאום ציפיות. לשלב זה רצוי להזמין 2-3 מטפלים סיעודיים לאחר שלבי הסינון הקודמים. חשוב לבצע את הראיון בבית המטופל, כדי שהעובד יראה את המטופל ואת סביבת העבודה.

במקרים בהם מחפשים מטפל סיעודי בזמן שהמטפל הקודם עדיין עובד, רצוי לתאם את הראיון למועד בו המטפל המועמד להחלפה נמצא מחוץ לבית או בחופש. ייתכן ולא תצליחו למצוא מחליף באופן מהיר, וכך תוכלו להמנע מתקופה של חוסר נעימות וחוסר שביעות רצון מצד המטפל המוחלף. במקרים מסוימים, מטפלים עלולים לנטוש את עבודתם עוד לפני סיום העבודה, ברגע שהם מבינים שהם מועמדים להחלפה.

במידת האפשר, רצוי לאפשר שיחה חופשית בין המטפל למטופל. בצורה כזו תוכלו להתרשם מהמטפל הסיעודי, מידת השליטה שלו בשפה הנדרשת, מהסבלנות שלו ועוד. במהלך הראיון כדאי לראות את ההמלצות הכתובות ו/או לקבל מספר טלפון של ממליצים במידה וזה לא נעשה בשלב הקודם. חשוב גם לראות את הדרכון של העובד ולוודא שאישור העבודה בתוקף.

בנוסף, תארו את העבודה בפירוט ואת הנדרש מהמטפל. הראו את המקום בו המטפל אמור להתגורר וציינו האם ישנן דרישות מיוחדות כמו שמירה על כשרות, הקפדה על מנהגים דתיים וכו'. ספרו על המשפחה וציינו מי איש הקשר. חשוב לשוחח גם על המשכורת והתנאים הסוציאליים (המחוייבים לפי החוק). אל תחסכו בתיאורים, שכן אם יהיה חוסר התאמה בין המובטח למקוים, חוסר שביעות הרצון יגיע במהירות רבה. הקצו זמן לשאלות מצד המטפל הסיעודי.

בסיום הראיון קבעו בצורה ברורה את ההמשך: מתי מתחילים בעבודה או מתי חוזרים עם תשובה בנוגע להעסקה. וודאו שיש בידיכם את פרטי הקשר של העובד. שיהיה בהצלחה!

 

למידע נוסף: 9 כללי ברזל להעסקת מטפלים סיעודיים

שיתוף

קרא עוד אודות עובדים זרים פנויים לסיעוד

חופשת מולדת אביב 2024 - איתור מטפלות מחליפות לסיעוד בצל המלחמה

עובדים זרים פנויים לסיעוד

חופשת מולדת אביב 2024 - איתור מטפלות מחליפות לסיעוד בצל המלחמה

קראו עוד
הקלות בהעסקת מטפלים זרים שנמצאים בארץ עד 13 שנים בשל המלחמה

עובדים זרים פנויים לסיעוד

הקלות בהעסקת מטפלים זרים שנמצאים בארץ עד 13 שנים בשל המלחמה

קראו עוד
מטפלים זרים לסיעוד - חגים לאומיים לשנת 2024

עובדים זרים פנויים לסיעוד

מטפלים זרים לסיעוד - חגים לאומיים לשנת 2024

קראו עוד
חופשת המולדת של יולי ואוגוסט 2023 - איך למצוא מטפלים מחליפים

עובדים זרים פנויים לסיעוד

חופשת המולדת של יולי ואוגוסט 2023 - איך למצוא מטפלים מחליפים

קראו עוד

קבלו את הניוזלטר של הסבתא

השארו בקשר!