העסקת עובדים זרים תחום סיעוד משרד הפנים | iSavta
סיעוד, אתה ומשרד הפנים
banner-img

הרשמת מטפלים בתאגיד ב-800 שח בלבד!

רק דרך iSavta - השירות ניתן בין רעננה בצפון לראשון לציון בדרום וכולל את ירושלים והסביבה

משרד הפנים משחק תפקיד חשוב בתהליך שמתחיל ברגע שהורה קשיש זקוק לטיפול סיעודי ומסתיים, באופן מסוים ומאוד לא סופי, כאשר אנחנו מוצאים מטפל סיעודי מתאים ואיכותי. כיוון שבמקרים רבים סיעוד הינו מלאכה השמורה לעובדים זרים, התפקיד של משרד הפנים הוא להעניק את האישור להבאה ולהעסקה של עבד זר בתחום הזה של הסיעוד. מהו הידע הבסיסי הנחוץ לנו במערכת היחסים שלנו עם משרד הפנים בכל הנוגע לתחום הסיעוד? נפרט להלן בקצרה כמה נקודות עיקריות.

קריטריונים

  1. גיל: על הקשיש להיות מעבר לגיל פרישה. מטופלים סיעודיים מתחת לגיל הפרישה הם עניין אחר שעליו יש להרחיב בנפרד.

  2. מצב בריאותי: על הקשיש להיות במצב פיזי שבו הוא תלוי בעזרה יומיומית. כדי לבדוק אם מצבו הרפואי של הקשיש מחייב טיפול סיודי עליו לעבור מבחן תלות שקובע את מידת התחלות שלו בטיפול סיעודי.

  3. הקשיש מתגורר בביתו או בבית בן משפחה. קשיש שמתגורר במוסד או בדיור מוגן איננו זכאי לאישור להעסקת עובד זר בתחום הסיעוד. על אף האמור לעיל, במידה ומדובר בדיור מוגן שאיננו מספק טיפול סיעודי יהיה ניתן לקבל, בתנאים מסוימים, אישור להעסקת עובד זר.

  4. כאשר מגישים בקשה למשרד הפנים אין צורך להוסיף לטופס הבקשה את תוצאות מבחן התלות כיוון שהן יימסרו ישירות על ידי הביטוח הלאומי למשרד הפנים.

  5. בנוסף לקריטריונים הרשומים כאן, על מגיש הבקשה לשלם אגרת בקשה: תשלום עבור הבדיקה שמבצע משרד הפנים לגבי זכאות הקשיש לקבלת טיפול סיעודי. את האגרה לא ניתן לקבל בחזרה גם במידה והבקשה נדחתה. תשלום האגרה מתבצע בשני שלבים / שוברים.

מגבלות

  1. ניתן לקבל אישור העסקת עובד זר בתחום הסיעוד רק במידה והוא יועסק במשרה מלאה. אם הקשיש זקוק לטיפול סיעודי חלקי ולא במשרה מלאה אין אפשרות לקבל אישור לעובד זר בתחום הסיעוד.

  2. העובד יועסק רק בעבודות סיעוד והנגזר מהן. אין להעסיקו בעבודות משק בית שאינן נוגעות לטיפול בקשיש.

  3. האישור הינו לתקופה ארוכה ולא לטיפול זמני. עם זאת, ישנם מקרים שבהם ניתן לקבל אישור להעסקה זמנית עובד סיעודי לתקופה קצרה. במקרים כאלה ניתן להעסיק רק עובד זר שכבר נמצא בארץ: אין להביא עובד זר בתחום הסיעוד עבור משרה זמנית.

  4. אין להעסיק את העובד שעבורו ניתן האישור בטיפול באדם נוסף שלא התקבל עבורו אישור. על פי רוב לא ניתן אישור להעסקת מטפל זר בתחום הסיעוד עבור שני קשישים המתגוררים באותו הבית עקב חשש שהדבר יפגע בטיפול שכל אחד מהם מקבל ושהעובד הזר יעבוד מעבר ליכולתו. עם זאת במקרים יוצאים מהכלל ניתן לקבל אישור שכזה. ברוב המקרים יש להעסיק שני עובדים – אחד עבור כל מטופל.

  5. יש לספק לעובד תנאי מגורים הולמים בביתו של מקבל הטיפול.

  6. משרד הפנים איננו מספק עובדים זרים אלא רק אישורים עבורם. על העובד להיות רשום בסוכנות השמה.

  7. העובד הזר יזכה לכל הזכויות המגיעות לו לפי חוקי העבודה במדינת ישראל.

שיתוף

קרא עוד אודות רשויות, משרדי ממשלה וגורמים נוספים

העסקת מטפלת סיעודית - המדריך המהיר

רשויות, משרדי ממשלה וגורמים נוספים

העסקת מטפלת סיעודית - המדריך המהיר

קראו עוד
מפגש עדכון עם רכזי הבריאות של התנועה הקיבוצית

רשויות, משרדי ממשלה וגורמים נוספים

מפגש עדכון עם רכזי הבריאות של התנועה הקיבוצית

קראו עוד
תשלום דמי ביטוח לאומי עבור מטפלים זרים

רשויות, משרדי ממשלה וגורמים נוספים

תשלום דמי ביטוח לאומי עבור מטפלים זרים

קראו עוד
טיפים לעבודה מול חברות סיעוד

רשויות, משרדי ממשלה וגורמים נוספים

טיפים לעבודה מול חברות סיעוד

קראו עוד

קבלו את הניוזלטר של הסבתא

השארו בקשר!