העסקת מטפלת סיעודית אחת עבור שני הורים | iSavta
העסקת מטפל סיעודי אחד עבור שני הורים
banner-img

הרשמת מטפלים בתאגיד ב-800 שח בלבד!

רק דרך iSavta - השירות ניתן בין רעננה בצפון לראשון לציון בדרום וכולל את ירושלים והסביבה

הטיפול בקשיש סיעודי מהווה משימה מאומצת ולא פשוטה עבור המטפל – הן פיזית והן נפשית. המטפל אמור לדאוג ולטפל בקשיש מדי יום – לרחוץ להלביש, לבשל ,לסייע ועוד...משימה לא פשוטה גם כאשר מדובר במטופל אחד ושבעתיים כאשר מדובר בשני מטופלים, במקרה שכזה עולה חשש אמיתי שהמטפל הסיעודי לא יוכל להעניק את הטיפול הראוי עקב עומס טיפולי חריג – על כן כברירת מחדל היתר העסקה למטפל זר הוא עבור מטופל אחד בלבד. אך עם זאת, ישנם מקרים בהם ניתן להגיש בקשה להיתר העסקה משותף לשני זכאי גמלת סיעוד המתגוררים תחת קורת גג אחת.

 

המקרים בהם ניתן להגיש בקשה להיתר העסקה משותף

 

התנאי הראשוני המקדים לבקשה להיתר העסקה משותף הוא כאשר מדובר בשני קשישים המתגוררים באותה דירה, יש להם קרבה משפחתית והם אינם במצב תפקודי אשר יכול לגרום לעומס טיפולי חריג על המטפל – עומס אשר יכול לפגוע באיכות הטיפול.

 

במידה והאמור לעיל מתקיים, ניתן להגיש בקשה במקרים הבאים:

 

כאשר שני הזכאים הם ברמת זכאות גבוהה, כך שלמעשה כל אחד מהם זכאי בפני עצמו להיתר העסקת עובד זר.

כאשר אחד משני הזכאים הוא ברמת זכאות גבוהה והשני ברמת זכאות נמוכה (אשר אינה מזכה בהיתר העסקה).

כאשר שני הקשישים זכאים לגמלת סיעוד ברמה נמוכה אשר אינה מאפשרת לכל אחד בפני עצמו לקבל היתר העסקה (דהיינו הם מבקשים להתחשב בכך שכל אחד מהם זקוק לסיוע ועל כן הם מעדיפים מטפל אחד קבוע לשניהם).

 

תהליך הבדיקה

 

העובד המקצועי בביטוח הלאומי עורך בדיקה של הבקשות, לעתים בליווי עו"ס או אחות, כשלאחריה מוגשת חוות דעת לוועדה המקומית. הוועדה המקומית בוחנת לעומק את כל המידע – החל משיעורי הזכאות של מגישי הבקשה, דרך בדיקת התפקודים בהם נדרש סיוע לקשישים ועד להבטחת שעות מנוחה ושינה ברמה אשר תבטיח תפקוד תקין של המטפל. הוועדה אף בוחנת שלא קיימת הימנעות משירותים אחרים לה זכאים מגישי הבקשה על מנת לחסוך בעלויות לטובת העסקתו של מטפל זר, חסכון אשר מגיע תוך כדי פגיעה במגישי הבקשה.

 

קבלת האישור

 

במידה והוועדה המקומית מצאה לנכון שהעסקת מטפל אחד עבור זוג קשישים אינה גורמת לעומס בלתי סביר ואינה פוגעת באיכות הטיפול היא תנפיק עבור משפחת הזכאים אישור אשר יוגש לרשות ההגירה. האישור יהיה תקף לשנתיים בלבד ויהיה צורך לחדשו. (בתהליך החידוש הוועדה המקומית בוחנת האם אין שינוי במצב המטופלים אשר יכול להוביל לעומס טיפולי חריג).

 

 

חשוב לדעת

 

במידה והוועדה המקומית דחתה את הבקשה עומדת למשפחה הזכות לערעור בפני הוועדה לערערים תוך 60 יום מרגע קבלת ההחלטה.

במידה ואחד משני הזכאים נפטר, עבר למוסד סיעודי או עזב את הדירה מכל סיבה אחרת, חלה חובה על המשפחה לעדכן את רשות ההגירה. ההיתר המשותף יבוטל ובמקומו יונפק היתר העסקה רגיל עבור הקשיש אשר נשאר להתגורר בבית.

במידה ובמהלך ביקורי הבית השוטפים הנערכים קבוע ע"י הגורמים המקצועיים יתגלה כי קיים שינוי במצבם של הקשישים אשר יכול להוביל לעומס טיפולי חריג על המטפל הם יעדכנו את הוועדה המקומית אשר יכולה לשנות את ההחלטה על ההיתר המשותף. 

שיתוף

קרא עוד אודות בתי אבות

דיור מוגן: הסוגים השונים של דיור לבני גיל הזהב

בתי אבות

דיור מוגן: הסוגים השונים של דיור לבני גיל הזהב

קראו עוד
בית אבות רק למי שאוהבים באמת

בתי אבות

בית אבות רק למי שאוהבים באמת

קראו עוד
בית אבות לילדים אוהבים

בתי אבות

בית אבות לילדים אוהבים

קראו עוד
כל מה שרציתם לדעת על דיור מוגן

בתי אבות

כל מה שרציתם לדעת על דיור מוגן

קראו עוד

קבלו את הניוזלטר של הסבתא

השארו בקשר!