כתיבת צוואה - כיצד נתכונן ליום שאחרי | iSavta
צוואה - כיצד נתכונן ליום שאחרי?
banner-img

הרשמת מטפלים בתאגיד ב-800 שח בלבד!

רק דרך iSavta - השירות ניתן בין רעננה בצפון לראשון לציון בדרום וכולל את ירושלים והסביבה

עד כמה שקשה לנו להאמין בכך, לרצות בכך או לייחל לעצמנו או ליקירינו את זה, עדיין הדבר הכי בטוח בחיים הוא המוות והגורל הזה משותף לכולנו,ללא הבדל דת, גזע, מין ואפילו גיל ביולוגי. כמובן שככל שהולכים ומזדקנים, כך החוסן, הן הגופני והן הנפשי, נחלש, הגוף הופך לרגיש יותר למחלות ומועד יותר לפציעות ולנפילות ואירועים מסוגים שונים הם כבר דבר שבשגרה.

בשלב זה, גם הקשישים וגם בני המשפחה והמכרים צריכים להתחיל ולהיערך ליום שאחרי, וככל שיקדימו ויעשו את ההכנות הנדרשות ויקבעו את מהלך העניינים בצורה שקולה, צלולה וחתומה, כך כאבי הראש, שיתווספו לכאבי הלב על האובדן, יפחתו בצורה משמעותית.

הכנת הצוואה

תהליך הכנת צוואה, העברת אחריות משפטית (אפוטרופוסות), חלוקת נכסים ורכוש וכיו"ב דורשים ליווי וייעוץ של אנשי מקצוע המתמחים בכך. מציאת עורך דין מקצועי ומהימן חשוב בדיוק כמו נטילת התרופות או ביקור תקופתי אצל רופאים המתמחים בגריאטריה ועל כך יידון מאמר זה.

כתיבת צוואה היא תהליך קשה לרוב האנשים מכיוון שיש בכך הודאה, למעשה, שהסוף מתקרב. לאחרים, מדובר על תהליך מקל, תהליך שמהווה סוג של סיכום חיים והשלמה עם כך שאת ההישגים הפיזיים וההצלחות החומריות שצברו יזכו לקבל אנשים חשובים, יקרים ומשמעותיים להם. הצוואה עצמה, כפי שיאמר לכם כל עורך דין לגיל השלישי, חייבת להיות חדה, ברורה ותמציתית ולפרט בדיוק מה כל אחד ואחת יקבלו, ללא התחכמויות וללא ביטויים שיכולים להתפרש לכאן או לכאן.חשוב מאוד גם לפרט, עבור מי שלא זכה לקבל נתח מהירושה שהושארה, מדוע לא זכה ואם ישנן התניות לקבלת הירושה, התניות כגון הגעה לגיל מסוים, נישואין או סיום תואר, יש לציין זאת על גבי הצוואה הכתובה.

צוואה - מסמך משפטי

גם אנשים שומרי מסורת ודת, הרגילים לכתוב תוספות כגון יבדל"א, שליט"א וכיוצא בזאת, צריכים להימנע מכך אם ברצונם למנוע ויכוחים והתפלמסויות בעת פתיחת וקריאת הצוואה. זהו מסמך משפטי מחייב לכל דבר ועניין ולכן הוא צריך להיערך לעיני נוטריון או לכלול חתימת עדים שנכחו במקום בעת שהנפטר כתב את צוואתו. בניגוד למה שמקובל לחשוב, אין הכרח לציין בצוואה כי הכותב הינו צלול או שהצוואה נכתבה מתוך רצון חופשי ואי ציון עובדות אלו אינו מעלה ואינו מוריד מחוקיות ותקפות המסמך.

כאשר מדובר על אדם בעל משפחה ענפה או שקיים סוג של סכסוך בין ענפים שונים במשפחתו (בין בן או בת הזוג לילדים, בין הילדים לבין עצמם וכדומה),כתיבת צוואה מסודרת ומפורטת היא הדרך היחידה, למעשה, להימנע מליבוי קרבות וממצבי עימות קשים שיעיבו על זכר הנפטר ועל מורשתו. סדר חלוקת הרכוש, בהיעדר צוואה, הוא לבן הזוג ואחר כך לילדיו ולילדיהם וגם לחלוקת הרכוש הזו יש נספחים ונספחי נספחים שלא כאן המקום והזמן להרחיבם. חשוב להזכיר ולציין, בהקשר זה, שהצוואה לא יכולה, מבחינה חוקית ומשפטית, לבטל זכאויות של מזונות או כתובה ודין חוקים אלו גובר על נוסח הצוואה, כך שזהו אינו המקום לבוא חשבון עם בני זוג קודמים ועם זוגיות שלא צלחה לאורך זמן...

לסיכום, המחשבה על אלו שיישארו בחיים לאחר מותנו, במיוחד על אלו שמשמעותיים, יקרים וחשובים לנו, יכולה להקל במעט על רגשות הפחד והחשש מפני הבלתי נמנע, להבטיח להם עתיד ורוד וחיובי מבחינה כלכלית ולהעלות בפניהם חיוך בכל פעם שיזכרו אותנו, והעיקר שנזכה לבריאות, לאיכות חיים ולאריכות ימים.

שיתוף

קרא עוד אודות טיפול בקשישים

סיוע למטופלים במצב סיעודי בעת המלחמה

טיפול בקשישים

סיוע למטופלים במצב סיעודי בעת המלחמה

קראו עוד
משרות פתוחות באייסבתא - הצטרפו לצוות שלנו!

טיפול בקשישים

משרות פתוחות באייסבתא - הצטרפו לצוות שלנו!

קראו עוד
המדריך לחסכון בהוצאות טיפול סיעודי של בן משפחה

טיפול בקשישים

המדריך לחסכון בהוצאות טיפול סיעודי של בן משפחה

קראו עוד
⁨מטופלים מבוגרים ומטפלים סיעודיים - התמודדות עם נגיף הקורונה⁩

טיפול בקשישים

⁨מטופלים מבוגרים ומטפלים סיעודיים - התמודדות עם נגיף הקורונה⁩

קראו עוד

קבלו את הניוזלטר של הסבתא

השארו בקשר!