4 הטבות והנחות כדוגמת סיוע במימון מטפלת זרה ועוד לקשיש ואזרח ותיק | iSavta
אזרח ותיק? כדאי לך לדעת ההנחות וההטבות האלה
banner-img

הרשמת מטפלים בתאגיד ב-800 שח בלבד!

רק דרך iSavta - השירות ניתן בין רעננה בצפון לראשון לציון בדרום וכולל את ירושלים והסביבה

מעבר לגמלת הסיעוד, ניתן לקבל הנחות במסים לרשויות המקומיות, לטיפולי שיניים מסובסדים, הנחות לאירועי תרבות, הנחות בתחבורה הציבורית ואפילו ליהנות מפטור מעמידה בתורים. בחרנו עבורכם  4 הטבות מיוחדות שכדאי וחשוב לאזרחים הוותיקים לדעת!

 

סיעוד כספי בהעסקת מטפלת זרה

 

לאזרחים ותיקים אשר עומדים בתנאי הסף של הביטוח הלאומי, מגיעה קצבת סיעוד אשר יכולה להגיע עד כמעט 5000 ש"ח בחודש. קראו עוד על הגמלה הסיעודית. תוכלו לקרוא על תהליך העסקת עובדת זרה בלינק הזה.

 

טיפולי שיניים מסובסדים לאזרחים ותיקים

 

במסגרת הרפורמה בחוק הבריאות הממלכתי ייהנו אזרחים וותיקים מגיל 75 ומעלה מטיפולי שיניים ללא עלות או בהשתתפות עצמית נמוכה. בין שירתי השיניים הזוכים לסבסוד מלא ניתן למנות בדיקת רופא תקופתית, צילומי נשך, ניקוי אבנית עוד טיפולים רבים בעלויות נמוכות במיוחד. למימוש הזכאות לטיפולי שיניים יש לפנות אל קופת החולים.

 

הנחה בארנונה לאזרחים ותיקים

 

לאזרחים ותיקים מגיעה הנחה בארנונה בהתאם לקריטריונים משתנים, ההנחה מוענקת עד 100 מ"ר (דהיינו במידה והקשיש מתגורר בדירה בגודל 110 מ"ר ההנחה תהיה תקפה ל-100 מ"ר ועשרה המטרים הנוספים יחוייבו בתעריף מלא).

 

סוגי הנחות לאזרחים ותיקים

 

הנחת 25% - היא הנחה הניתנת לשיקול דעתה של  הרשות המקומית ומוענקת לאזרחים וותיקים המקבלים קצבת זקנה/קצבת שאירים/קצבת נכות מפגיעת עבודה/ גמלת תלויים לבני משפחה של נפטר מפגיעה בעבודה.

 

הנחת 30% - מוענקת לאחר שקלול כלל ההכנסות של הקשיש (כולל כל סוגי הקצבאות) – אם ההכנסות אינן עולות על השכר הממוצע במשק יוענקו לקשיש 30% הנחה על הארנונה.

 

במידה ובדירה מתגוררים זוג קשישים החישוב יכלול את שני הקשישים וההנחה תוענק במידה וסך הכנסותיהם אינו עולה על 150% מן השכר הממוצע במשק.

 

הנחת 100% - פטור מתשלום ארנונה יוענק לכל אזרח הוותיק המקבל גמלת השלמת הכנסה (בהתאם ל-100 מ"ר – במידה ושטח הדירה גבוה יותר מ-100 מ"ר יתבצע תשלום יחסי על השטח שמעבר ל-100 המ"ר הראשונים).

למימוש ההנחה יש לפנות אל אגף הגבייה ברשות המקומית ולמלא טופס בקשת הנחה.

 

פטור מהמתנה בתורים

 

לאזרחים וותיקים מגיל 80 ומעלה מגיע שירות ללא המתנה בתור בכל שירות הנחשב לשירות ציבורי – לדוגמא שירותים ממשלתיים כביטוח לאומי, רשויות מקומיות, בנקים, סניפי דואר ישראל, רכבת ישראל ולמעשה כל גוף או מוסד אשר מקבלים תמיכה ממשלתית – למשל בתיאטראות, מוזיאונים וכדו'..  חשוב להדגיש הפטור אינו תקף כאשר מדובר בתור לשירות רפואי או בתור אשר הוזמן מראש. כמו כן הפטור אינו תקף בהמתנה בתוך כלי רכב.

 

למימוש ההטבה יש להזדהות בכניסה לשירות המבוקש כאזרח וותיק מעל גיל 80 ולבקש לממש את השירות ללא המתנה בתור.

שיתוף

קרא עוד אודות טיפול בקשישים

סיוע למטופלים במצב סיעודי בעת המלחמה

טיפול בקשישים

סיוע למטופלים במצב סיעודי בעת המלחמה

קראו עוד
משרות פתוחות באייסבתא - הצטרפו לצוות שלנו!

טיפול בקשישים

משרות פתוחות באייסבתא - הצטרפו לצוות שלנו!

קראו עוד
המדריך לחסכון בהוצאות טיפול סיעודי של בן משפחה

טיפול בקשישים

המדריך לחסכון בהוצאות טיפול סיעודי של בן משפחה

קראו עוד
⁨מטופלים מבוגרים ומטפלים סיעודיים - התמודדות עם נגיף הקורונה⁩

טיפול בקשישים

⁨מטופלים מבוגרים ומטפלים סיעודיים - התמודדות עם נגיף הקורונה⁩

קראו עוד

קבלו את הניוזלטר של הסבתא

השארו בקשר!