התאמת דירת מגורים לצרכי קשישים סיעודיים | iSavta
התאמת הדירה לצרכי קשישים סיעודיים
banner-img

ביטוח רפואי למטפלים זרים במחירים הנמוכים בארץ

שיתוף פעולה ייחודי המאפשר לכם לקבל את השירות המהיר והאיכותי ביותר, המחירים הנמוכים ביותר, בכל רחבי הארץ

לעת זקנה חלים בגוף האדם שינויים רבים – הגוף בכללותו נחלש, כושר הראייה נפגם, איכות השמיעה יורדת ועל פי רוב תחול ירידה גם בבריאות הכללית, אשר תבוא לידי ביטוי בנטילת תרופות ותוספי מזון על דרך קבע. חשוב מאוד להתאים את בתי הקשישים בהתאם וזאת לא רק להקל עליהם ולשפר את איכות חייהם אלא (ויש יגידו 'בעיקר') ליצור עבורם סביבה בטוחה יותר, כזו אשר תצמצם את הסיכוי לפגיעות בתוך הבית – בדגש על נפילות אשר לרוב הן בעלות השלכות קשות מאוד על חיי הקשישים, הסטטיסטיקה מלמדת כי 40% (!!!) ממקרי הפטירה של קשישים בישראל הן כתוצאה מנפילות וכי רובן של הנפילות מתרחשות בבית הקשיש (בעיקר באמבטיה) – כך שהתאמת הבית לצרכי הקשיש היא לא רק חשובה אלא אף חיונית מאין כמוה.

 

מניעת נפילות

נפילות קשישים הן תופעה שכיחה מאוד הגורמת להשלכות חמורות וקשות במיוחד על בריאות הקשישים. יותר מכך אחד מכל חמישה קשישים אשר יחווה נפילה, יילך לבית עולמו תוך שנה מיום הנפילה וזאת כתוצאה ישירה או עקיפה של הנפילה. התאמת הבית לצרכי הקשיש יכולה לצמצם נפילות קשישים בצורה משמעותית!

להלן מספר דרכים אשר באמצעותן ניתן לצמצם נפילות בבית הקשיש:

  • מעבר לרחיצה במקלחת (ולא באמבטיה) והתקנת מתקני אחיזה בהתאם לגובה הקשיש, יש להניח במקלחת שטיחוני גומי המיועדים למנוע החלקות – בנוסף יש לעבור לשימוש בסבון נוזלי בלבד.
  • שמירה על מסדרונות פנויים בכל הבית, כולל הסרת רהיטים ושטיחונים אשר לא פעם הופכים למכשול הגורם לנפילת קשישים.
  • פינוי חוטי חשמל אשר מונחים על הרצפה וקיבועם לקירות הבית.

 

התקנת לחצן  מצוקה

התקנת לחצן מצוקה בבית הקשיש מאפשרת לא בעתות צרה וחירום להזעיק עזרה מבלי להזדקק לטלפון. לחצני המצוקה מונעים למעשה מקרים בהם קשישים אשר נופלים בביתם (או בשל סיבות חירום אחרות) אינם מסוגלים לתקשר עם העולם החיצון – מה שעלול לעלות לא רק בסבל רב ובהחמרת המצב – אלא אף במות הקשיש. לחצני המצוקה המומלצים ביותר הנם לחצנים ניידים אשר הקשיש עונד על פרק ידו כל זמן ובכל מקום (כולל במקלחת).

עוד על לחצני מצוקה במאמר זה.

 

אביזרים שונים לגיל השלישי

בשוק קיימים כיום אביזרים רבים המתאימים לכל מצב ולכל צורך אישי של הקשיש.

בין היתר ניתן למנות:

טלפון לבני הגיל השלישי – מכשיר טלפון המונגש במיוחד לבני הגיל השלישי, עם צג  מואר ורחב במיוחד לצד אפשרויות חיוג מהירות ומקוצרות.

אביזרים לתרופות – מכיוון שקשישים רבים נוטלים מגוון תרופות על בסיס קבוע חשוב מאוד לדאוג שבבית הקשיש תהיה ארגונית מיוחדת לתרופות המאפשרת נטילת תרופות בצורה בטוחה וללא חשש של שכחה או נטילת מינון יתר, כוס מיוחדת המקלה על בליעת כדורים, אביזרים להקלה על ריסוק תרופות וכדומה.

כריות לחץ – מכיוון שקשישים מבלים זמן ניכר בישיבה, דבר המפעיל לחץ על אזור קטן בגוף, חשוב מאוד לדאוג לכריות לחץ אשר מחלקות את משקל הגוף ומונעות את אותו לחץ, אשר מביא ליצירת פצעים שאינם נעימים בעליל לקשיש ולאיכות חייו.

 

לסיכום

קיימים כיום אביזרים אשר נותנים מענה נפלא כמעט לכל צורך בריאותי או פיזי של הקשיש – כך שבמאמץ לו רב ניתן להתאים באופן אישי את מקום מגוריו של הקשיש לצרכיו ובכך לא רק ליצור עבורו סביבה בטוחה אלא אף לשפר את איכות חייו בצורה ניכרת. התאמת הדירה עשויה לסייע רבות הן למטופל הסיעודי והן למטפלת הסיעודית.

שיתוף

קרא עוד אודות טיפול בקשישים

סיוע למטופלים במצב סיעודי בעת המלחמה

טיפול בקשישים

סיוע למטופלים במצב סיעודי בעת המלחמה

קראו עוד
משרות פתוחות באייסבתא - הצטרפו לצוות שלנו!

טיפול בקשישים

משרות פתוחות באייסבתא - הצטרפו לצוות שלנו!

קראו עוד
המדריך לחסכון בהוצאות טיפול סיעודי של בן משפחה

טיפול בקשישים

המדריך לחסכון בהוצאות טיפול סיעודי של בן משפחה

קראו עוד
⁨מטופלים מבוגרים ומטפלים סיעודיים - התמודדות עם נגיף הקורונה⁩

טיפול בקשישים

⁨מטופלים מבוגרים ומטפלים סיעודיים - התמודדות עם נגיף הקורונה⁩

קראו עוד

קבלו את הניוזלטר של הסבתא

השארו בקשר!