חברות סיעוד זה לא רק עסק
צוות iSavta | 26.09.2019
בעבר היה זה אתגר לא פשוט לארגן לאדם קשיש או מוגבל עזרה סיעודית. הפנייה לביטוח הלאומי, העמידה בקריטריונים מחמירים ופולשניים מבחינה אישית ורפואית, המחסור במספר הגופים והחברות שעסקו באיתור ובהבאת עובדי סיעוד איכותיים ומתאימים, כל אלו גרמו לכך שמשפחות רבות קרסו, תרתי משמע, תחת נטל הטיפול בקרוביהם או, למצער, נאלצו להעבירם, גם אם לא התאימו לכך מבחינה פיזית ומנטאלית, לבתי אבות סיעודיים או אל מתקנים רפואיים חיצוניים, ובכל מקרה להוציאם מביתם וממרחב המחיה המוכר והביתי שלהם, דבר שהביא לעוד בעיות ולעוד פגיעה במוראל, בהרגשה ובאופן עקיף גם להתדרדרות פיזיולוגית ובריאותית מהירה יותר.
היום, כאשר השוק כבר רווי חברות סיעוד פעילות ואמינות, המסוגלות לספק לכל אדם את סוג העובד שהוא זקוק לו ושאיתו יהיה לו, ולמשפחתו, קל יותר להסתדר, צריך לשאול את השאלה האם תפקידה של חברת סיעוד צריך להסתפק רק בתיווך שבין הלקוח לעובד או שיש לה גם תפקידים אחרים, מעבר לכך?
מעבר לבירוקרטיה ולטכניקה הנדרשת לשם בדיקת הקריטריונים, קבלת האישורים המתאימים ממשרד הבריאות ומהביטוח הלאומי ומענה לפניות הלקוחות והעובדים, לאותן חברות סיעוד צריך להיות גם מספר תפקידים חשובים לא פחות בפן האנושי, ההומאני והפסיכולוגי יותר, דוגמת תיאום ציפיות מוקדמות בין המעסיק לבין המטפל, יישוב סכסוכים ופתרון בעיות שעולות בין העובד הזר לבין המטופל או משפחתו ובאופן כללי, עליהן לפעול, תמיד, תוך כדי ההנחה, וההבנה, כי מדובר על שינוי קיצוני באורחות החיים של המשפחות בכלל, ושל הנזקק בפרט, שינוי שכרוך בהרבה בעיות אישיות, קונפליקטים ומצבים מנטאליים.
חברות סיעוד שפועלות על פי המדדים הללו יצליחו, לאורך זמן, ליצור לעצמן בידול איכותי ותג איכות גבוה ביחס לחברות אחרות, וכך, בחברה שבה הפרסום הטוב והיעיל ביותר הוא הפרסום מפה לאוזן, הן יצליחו לשגשג ולצמוח, דבר שאותו כל חברה מחפשת בנרות ושואפת אליו. לפעול בתחום של סיעוד ושל סיוע סיעודי הוא לפעול בתחום אנושי לחלוטין, ובנוסף למימד העסקי הברור מאליו, כי כל עסק רוצה להרוויח, גם אם מדובר על חברות סיעוד, הרי שאסור להזניח את האנושיות ואת המענה האמפאטי, הסימפטי והרגיש לפונים.