כל המידע בנושא העסקת עובדים זרים בישראל לסיעוד | iSavta
עובדים זרים בישראל
banner-img

הרשמת מטפלים בתאגיד ב-800 שח בלבד!

רק דרך iSavta - השירות ניתן בין רעננה בצפון לראשון לציון בדרום וכולל את ירושלים והסביבה

עד שנות ה-90 כמעט ולא היו עובדים זרים בישראל, בוודאי לא בתחום הסיעוד. המשבר עם הפלסטינאים שהחל בסוף שנות ה-80 פתח את הדלת בפני יבוא מסיבי של עובדים זרים כדי למלא את מקומם של העובדים מהגדה ועזה שכבר לא יכלו להיכנס יותר לשטחי ישראל בגלל האינתיפאדה והסכסוך הממושך שהחל בעקבותיה. מרבית העובדים הזרים שהגיעו לישראל בראשית שנות ה-90 הגיעו ממדינות מזרח אירופה, אפריקה, תאילנד, סין והפיליפינים. בתחילה מספרם של העובדים הזרים שמקורם במדינות מזרח אירופאיות עניות היה גבוה באופן יחסי, בעיקר משום קרבתה הפיסית של אירופה לישראל, אולם עם השנים התהפך המצב ברוב תחומי העיסוק, ומרבית העובדים הזרים (חוקיים ולא חוקיים) שנמצאים היום בישראל הגיעו ממדינות אפריקה השונות (חלק גדול מהם כפליטים), תאילנד, סין והפיליפינים.

 

תרומת העובדים הזרים בישראל

בשנים הראשונות תרמו העובדים הזרים להתפתחות המואצת של הכלכלה הישראלית, אולם בשנים האחרונות חל מפנה ביחס השלטונות למהגרי עבודה לא חוקיים, שמספרם בארץ נאמד ב-100,000 לערך, מתוך מספר כולל של מהגרי עבודה הנאמד ב-220,000 איש בערך. העובדים הזרים הלא חוקיים, מהגרי העבודה והפליטים החלו להקים לעצמם מרכזי אוכלוסיה נפרדים כמעט לחלוטין מהאוכלוסייה המקומית ולטענת המשטרה והרשויות העלו באופן ניכר את אחוזי הפשיעה ורמת האבטלה בקרב עובדים ישראלים. קיים ויכוח מר ונוקב באשר לשאלות האלה בין הרשויות לבין עמותות שמנסות להגן על זכויות העובדים הזרים – ויכוח שמקומו לא באתר הזה – אתר שנועד לתת מענה ובמה לעובדים הזרים ששוהים בישראל כחוק ולמעבידים הפוטנציאליים שלהם.

 

מהי רמת הביקוש עבור עובדים זרים בישראל?

בין העובדים הזרים ששוהים בישראל באופן חוקי, יש, כאמור, רוב היום לאלה המגיעים ממדינות אסיה, כלומר סין, תאילנד והפיליפינים. אלה הם גם העובדים המבוקשים ביותר במקצועות הסיעוד, החקלאות והבניין. במשך השנים השתנה גם היחס של חלק גדול מהישראלים וגם של הממסד לעובדים הזרים שחיים בינינו, חלקם במשך תקופות ארוכות. כיום קיים פחות ניצול של העובדים הללו והזכויות שלהם מעוגנות בחוקים רבים, אף על פי שעדיין יש מקום לשיפור.

מאחר ואתר iSavta עוסק בעיקר בהשמת עובדים זרים לתחומי הסיעוד, מטבע הדברים אנו מתמקדים בתחום זה מבחינת השירותים שאנו מציעים למטפלים סיעודיים ומטפלות נשים שעוסקות בתחום. רשימת המטפלים הסיעודיים שלנו היא מיזם חדשני שבא לתת מענה לשלל בעיות שעומדות בפני העובדים הזרים בישראל, וגם לבעיות שעומדות בפני חלק לא מבוטל מהמעסיקים – בהם בני משפחותיהם של מטופלים סיעודיים בדרגות שונות שרק מנסים למצוא מטפלת פיליפינית או מטפל הודי שייעדו לתת מענה אנושי וחם לקשישים סיעודיים או מטופלים מכל סוג אחר, וכל זאת במחיר הוגן ותוך דאגה לזכויותיהם של המטפלים כבני אדם וכעובדי משק הבית.

 

חזרה להיסטוריה הקצרה של העובדים הזרים בישראל

אם נחזור לרגע להיסטוריה הקרה של העובדים הזרים בארץ, נגלה שבראשית הדרך רובם הגדול הגיע לכאן כדי לעבוד בתחומי חקלאות, בניין ותעשייה. תחום הסיעוד החל לתפוס תאוצה ב-15 השנים האחרונות בגלל כמה סיבות עיקריות, חלקן קשורות למדינה שהפריטה חלק גדול מהשירותים הציבוריים, והתמיכה שהעניקה בעבר לקשישים ואוכלוסיות הנזקקות לסיעוד, חלקן קשורות לעליה ברמת החיים שאפשרה לעוד ועוד משפחות לשכור את שירותיו של מטפל סיעודי וחלקן האחר קשור לזמינות הגבוהה של עובדים כאלה בישראל.

לא משנה מאיזו נקודת מבט מסתכלים על העובד הזר בישראל, יש רק מסקנה אחת בלתי ניתנת להפרכה: העובדים הזרים נמצאים כאן כדי להישאר, רבים מהם יתערו במידה כזו או אחרת בתוך החברה הישראלית ורבים אחרים יבססו כאן את חייהם ואת חיי הילדים שלהם.

למידע נוסף בתחום, ראו גם: עובדים זרים

 

שיתוף

קרא עוד אודות עובדים זרים פנויים לסיעוד

חופשת מולדת אביב 2024 - איתור מטפלות מחליפות לסיעוד בצל המלחמה

עובדים זרים פנויים לסיעוד

חופשת מולדת אביב 2024 - איתור מטפלות מחליפות לסיעוד בצל המלחמה

קראו עוד
הקלות בהעסקת מטפלים זרים שנמצאים בארץ עד 13 שנים בשל המלחמה

עובדים זרים פנויים לסיעוד

הקלות בהעסקת מטפלים זרים שנמצאים בארץ עד 13 שנים בשל המלחמה

קראו עוד
מטפלים זרים לסיעוד - חגים לאומיים לשנת 2024

עובדים זרים פנויים לסיעוד

מטפלים זרים לסיעוד - חגים לאומיים לשנת 2024

קראו עוד
חופשת המולדת של יולי ואוגוסט 2023 - איך למצוא מטפלים מחליפים

עובדים זרים פנויים לסיעוד

חופשת המולדת של יולי ואוגוסט 2023 - איך למצוא מטפלים מחליפים

קראו עוד

קבלו את הניוזלטר של הסבתא

השארו בקשר!