פעילות ספורטיבית במים עשויה להתאים מאד לקשישים סיעודיים, בשל גורמים רבים ומגוונים. | iSavta
על פעילות ספורטיבית במים
banner-img

הרשמת מטפלים בתאגיד ב-800 שח בלבד!

רק דרך iSavta - השירות ניתן בין רעננה בצפון לראשון לציון בדרום וכולל את ירושלים והסביבה

כל המבקר בחוף בים או בבריכת השחייה זוכה לצפות במראה המקסים של קשישים רבים המתעמלים ושוחים לאורך כל ימי השנה – אפילו בימי החורף הקרים. ישנן סיבות טובות (ואפילו מעולות!)  מדוע פעילות ספורטיבית במים כה נפוצה בקרב בני הגיל השלישי...להלן סקירה של כמה מן הבולטות שבהן:

טווחי תנועה גדולים יותר – בניגוד ליבשה, בתוך המים טווחי התנועה של  שרירי ומפרקי הגוף גדולים יותר, כך שניתן לעבוד ולהפעיל מס' רב יותר של שרירי גוף. הפעלת השרירים חיונית למניעת התנוונותם בשל חוסר תנועה.

הפחתת לחצים על הגוף – כאשר אנו מבצעים פעילות ספורטיבית על היבשה אנו מפעילים לחצים על הגוף – שילוב של משקל הגוף וכוח הכבידה. מה שמוביל לכך שקשישים הסובלים מבעיות גב, ברכיים או מפרקים אחרים מתקשים מאוד לבצע פעילות ספורטיבית החיונית כל כך להפעלת שרירי הגוף ומניעת התנוונותם. בתוך המים משקל הגוף הוא כ-5% מאשר ביבשה כך שהמעמסה על הגוף יורדת בצורה דרסטית וניתן לבצע פעילות ספורטיבית ללא זעזועים והפעלת עומס ולחץ על המפרקים והשרירים.

הקלה בכאבי הגוף – המים מקלים את המתח ממפרקי הגוף ובכך מפחיתים משמעותית את תחושת הכאב הנובעת מבעיות מפרקים וגב.

שיפור בשיווי המשקל – עצם הפעלת השרירים המרובים בתוך המים מביאה לשיפור מהותי בכושר שיווי המשקל של הקשיש ולצמצום הסכנה בנפילות. (תופעה שכידוע בעלת השלכות חמורות על איכות חייו ועצמאותו של הקשיש).

שיפור בתפקוד מערכות הגוף – פעילות ספורטיבית במים (בדגש על שחייה) מחזקת את תפקוד הריאות ויכולת הנשימה ומשפרת את תפקוד הלב וכלי הדם.

צמצום הסכנה בפציעות גופניות – המים מהווים סביבת אימון בטוחה, כיוון שהלחצים והעומס על הגוף קטנים במיוחד בתוך המים, הסיכוי לפציעות מפרקים קטן הרבה יותר בהשוואה לפעילות ספורטיבית  המתבצעת על היבשה.

שלווה, רוגע והפחתת תחושת דיכאון – מעבר ליתרונות הרבים לגוף המים מהווים סביבה מרגיעה המפחיתה לחצים בצורה ניכרת. המים תורמים לתחושת רעננות וחיוניות  ובכלל – פעילות ספורטיבית בתוך המים נחשבת למהנה במיוחד, מפחיתה תחושות דיכאון ומשפרת את מצב הרוח הכללי.

 

הפעילות הספורטיבית המימית הנפוצה ביותר היא כמובן השחייה – ניתן ללמוד שחייה בכל גיל, גם לעת זקנה – בישראל פועלים שיעורי שחייה רבים המיועדים לבני הגיל השלישי. מעבר לכך טיפולי הידרותרפיה, טיפול במים, טיפולים הכוללים אלמנטים של תנועה המעולים לטיפול נקודתי וכללי החל מבעיות שרירים ומפרקים הנפוצות בקרב הגיל השלישי ועד לטיפולים המיועדים לשחרור מתחים והרפיה. באם הקשיש נעזר במטפלת סיעודית זרה, פעילות זו עשויה לתרום גם למטפלת מבחינת שינוי אווירה, שבירת שגרה וכן הלאה.

לפעילות הספורטיבית הנעשית במים יתרונות כה רבים כך שלא נותר לנו אלא להמליץ עליה בחום רב!

 

שיתוף

קרא עוד אודות טיפול בקשישים

סיוע למטופלים במצב סיעודי בעת המלחמה

טיפול בקשישים

סיוע למטופלים במצב סיעודי בעת המלחמה

קראו עוד
משרות פתוחות באייסבתא - הצטרפו לצוות שלנו!

טיפול בקשישים

משרות פתוחות באייסבתא - הצטרפו לצוות שלנו!

קראו עוד
המדריך לחסכון בהוצאות טיפול סיעודי של בן משפחה

טיפול בקשישים

המדריך לחסכון בהוצאות טיפול סיעודי של בן משפחה

קראו עוד
⁨מטופלים מבוגרים ומטפלים סיעודיים - התמודדות עם נגיף הקורונה⁩

טיפול בקשישים

⁨מטופלים מבוגרים ומטפלים סיעודיים - התמודדות עם נגיף הקורונה⁩

קראו עוד

קבלו את הניוזלטר של הסבתא

השארו בקשר!