יבוא עובדים זרים לסיעוד - האם כדאי לייבא מטפלים זרים לסיעוד? | ISavta | iSavta
יבוא עובדים זרים לסיעוד - האם כדאי לייבא מטפלים זרים לסיעוד
banner-img

הרשמת מטפלים בתאגיד ב-800 שח בלבד!

רק דרך iSavta - השירות ניתן בין רעננה בצפון לראשון לציון בדרום וכולל את ירושלים והסביבה

עבור קשישים רבים, ועבור בני משפחותיהם, משבר הגיל האמיתי מתחיל בשעה שהפעילויות היומיומיות, הפשוטות והשגרתיות, הופכות למסובכות ולמורכבות מדי וברור כי נדרשת עזרה סיעודית ומקצועית צמודה ורציפה. ברגעים אלו יש לפנות לביטוח הלאומי בבקשה לקבלת סיוע סיעודי ואישור להעסקת מטפל צמוד תוך קבלת גמלת הסיעוד בכסף ולהתחיל לחשוב, היטב, איזה מטפל או מטפלת כדאי להעסיק - כאלה הנמצאים כבר בארץ או לייבא מטפלים זרים?

ישנם, כמובן, נקודות חיוב ושלילה, חוזק וחולשה, לכאן ולכאן אבל נדמה כי, בסופו של דבר, ההחלטה הפחות יעילה ונכונה היא לייבא מטפלים זרים וזאת מסיבות שונות, אותן נפרט מיד בהמשך המאמר.

 

ייבוא מטפל זר מחו"ל

ייבוא מטפל זר מחו"ל כרוך בבירוקרטיה ובתהליך ארוך ומסורבל, הכולל חיפוש ואיתור מטפלים או מטפלות המתאימים לקשיש, לאופיו ולמורכבות הפיזית, הנפשית והסיעודית שלו, הגשת בקשה לקבלת ויזה והמתנה ארוכה ולא מוגבלת בזמן, אשר עלולה לקחת גם חודשים לא מעטים, כאשר בזמן זה לא ניתן להעסיק אף מטפל או מטפלת חלופיים. כאשר מדובר על אדם הזקוק לסיוע מיידי ומהיר ככל האפשר, זוהי פרוצדורה בעייתית מאוד, העלולה לגרום לו לנזק ולסבל מיותרים.

 

אספקט נוסף, המחליש את יתרונות ייבוא המטפל הזר, היא העובדה כי מדובר על סוג של ״חתול בשק״ שבו נבחר מישהו, או מישהי, על סמך תחושה או אינסטינקט ולא על סמך המלצות או חוות דעת ממשפחות קודמות שאיתן שהה המטפל ויכולות לשפוך אור על יכולותיו, איכויותיו ומזגו.

 

מטפל זר חדש, המגיע לארץ, הוא חסר ניסיון בסיסי בסיעוד ולמרות שבמדינות רבות, כמו הפיליפינים, רומניה ומולדובה, הנוהג הוא לטפל בהורים או בקרובי המשפחה הקשישים באופן צמוד ואינטימי, עדיין אין דין טיפול בבן משפחה או הורה אהובים כדין טיפול בזרים, במדינה זרה, רחוק מהמשפחה, תמורת תשלום.

 

מטפלים הדוברים אותה שפת אם

משפחות רבות מבקשות, עבור הקשיש או הקשישה, מטפלים זרים שמגיעים מאותה המדינה ומדברים את אותה שפת האם, כך שיוכלו לתקשר בצורה טובה יותר, אך חשוב מאוד שמטפלים זרים יידעו גם עברית בסיסית, יכירו את אזור המחיה והמגורים של הקשיש ויוכלו לנהל עבורו את משק הבית בצורה אופטימאלית. ככל שהמטפלים ותיקים יותר בארץ, עברו יותר מטופלים, רכשו ידע ויודעים להסתדר טוב יותר בישראל ועם המנטאליות הישראלית, כך יוכלו להקל, משמעותית, על חייהם שלהם ועל חיי המטופלים שלהם.

 

חברות השמה רבות פועלות באופן חוקי, רשמי והוגן, ובהתאם לחוק ולתקנות הביטוח הלאומי, בכל הנוגע לייבוא ולהעסקת עובדים זרים סיעודיים. אך למרות ההתנהלות החוקית התוצאה לא תמיד מיטבה עם המטופל, וזוהי המטרה של כל התהליך.

 

לסיכום, אם אין ברירה אפשר לפנות לאפיק של ייבוא עובדים זרים מטפלים לסיעוד, אבל חשוב לזכור שזוהי אופציה שאיננה מומלצת ויש להיזהר ממנה.

 

למידע נוסף בנושא קראו על: המדריך להעסקת מטפלת סיעודית

שיתוף

קרא עוד אודות עובדים זרים פנויים לסיעוד

חופשת מולדת אביב 2024 - איתור מטפלות מחליפות לסיעוד בצל המלחמה

עובדים זרים פנויים לסיעוד

חופשת מולדת אביב 2024 - איתור מטפלות מחליפות לסיעוד בצל המלחמה

קראו עוד
הקלות בהעסקת מטפלים זרים שנמצאים בארץ עד 13 שנים בשל המלחמה

עובדים זרים פנויים לסיעוד

הקלות בהעסקת מטפלים זרים שנמצאים בארץ עד 13 שנים בשל המלחמה

קראו עוד
מטפלים זרים לסיעוד - חגים לאומיים לשנת 2024

עובדים זרים פנויים לסיעוד

מטפלים זרים לסיעוד - חגים לאומיים לשנת 2024

קראו עוד
חופשת המולדת של יולי ואוגוסט 2023 - איך למצוא מטפלים מחליפים

עובדים זרים פנויים לסיעוד

חופשת המולדת של יולי ואוגוסט 2023 - איך למצוא מטפלים מחליפים

קראו עוד

קבלו את הניוזלטר של הסבתא

השארו בקשר!