עובדים זרים בסיעוד- לתת יותר כדי לקבל יותר | iSavta
עובדים זרים בסיעוד - לתת יותר כדי לקבל יותר
banner-img

הרשמת מטפלים בתאגיד ב-800 שח בלבד!

רק דרך iSavta - השירות ניתן בין רעננה בצפון לראשון לציון בדרום וכולל את ירושלים והסביבה

מי שמחפש באינטרנט ימצא דיונים רבים – משפטיים, ערכיים וכלכליים – בנושא המשכורת שיש לשלם למטפלים סיעודיים – אותם עובדים זרים בתחום הסיעוד שבידם אנחנו מפקידים את שלומם הגופני, לפחות, של הורינו הקשישים. אין ספק שמדובר בדיונים חשובים – וגם אנחנו אינו מתכוונים להימנע משליחת ידינו או מקלדותינו בנושא הזה – שמן הראוי להגיע למסקנות ברורות בהם. עם זאת חשוב גם להציג צד אחר של השאלה הזו או של המשוואה הזו: השאלה היא לא רק כמה מגיע מבחינה חוקית וכלכלית למטפל הסיעודי; השאלה היא גם כמה ראוי לתת לו ועד כמה תשלום גבוה יותר עשוי להניב תוצאות טובות יותר עבורנו ועבור הקשיש שיזכה כך לטיפול סיעודי איכותי.

מובן מאליו שכאשר מדובר במטפל שאיננו עושה את עבודתו נאמנה – אחד מאותם עובדים זרים בסיעוד שמוטב היה אילו הם היו נמנעים מלהציע את שירותיהם הלא כל כך טובים – אין צורך לדון בשיפור התנאים שלו כיוון שלעיתים קרובות מדובר במקרה אבוד. עם זאת במקרים רבים מוטב לחשוב על שיפור התנאים: עבור עובדים זרים בסיעוד שאנחנו מרגישים שישפרו את עבודתם אם רק נעודד אותם באמצעות הטבות ובונוסים; ועבור עובדים שכבר מוכיחים שהם עושים את עבודתם נאמנה מעל ומעבר ולכן מגיע להם שנעריך את עבודתם באמצעות הטבות ובונוסים.

תנאי העבודה של מטפל סיעודי

הטבה, לעניינו, היא שם כולל לפעולות כספיות ו/או שוות כסף שמשפרות את תנאי העבודה של המטפל הסיעודי: מהעלאה במשכורת ועד יום חופש נוסף; מתוספת קבועה במשכורת ועד מתנה ליום ההולדת; מפתיחת ערוץ טלביזיה רלבנטי לעובד הזר ועד טלביזיה חדשה בחדר המגורים של המטפל; האפשרויות רבות והמשותף להן שהן מבטאות שיפור בתנאי העבודה של המטפל הסיעודי לאורך זמן. בונוס, לעניינו, הוא שם כולל לפעולה חד פעמית שניתנת כאות הערכה לפעולה של המטפל או הפגנת עבודה איכותית לאורך זמן רב. הבונוס ניתן כתגובה לפעולה של המטפל הסיעודי ומאותת לו שבכל פעם שהוא יוכיח שהוא עושה מעל ומעבר למה שנדרש ממנו, הרי שהוא יקבל תמורה כלשהי.

הרבה אנשים מתלוננים על רמת העבודה ועל איכות הטיפול של עובדים זרים בסיעוד. אי אפשר להכחיש את העובדה שישנם עובדים זרים לסיעוד שהם טובים יותר ופחות אבל אי אפשר גם להכחיש את העובדה, מצד שני, שגם להתנהגות המעסיקים יש השפעה על איכות העבודה של המטפלים הסיעודיים. אנחנו מצפים לקבל הערכה על עבודה טובה ואנחנו מצפים לקבל תגמול על פעולות שאנחנו עושים בעבודתנו; עלינו לפעול בהתאם לכך גם במסגרת מערכת היחסים שלנו עם העובד הזר הסיעודי שאנחנו מעסיקים.

עם זאת כדאי לציין שיש גם סכנה בפינוק יתר של עובדים זרים לסיעוד, כמו בכל תחום אחר בעולם העבודה. ישנם מקרים שבהם המועסק דווקא עלול להבין את הבונוסים והשיפור בתנאי העבודה בצורה לא נכונה ולפרש זאת בתור חולשה של המעסיק שמנסה להתחנף אליו. במקרים שכאלה הטבת התנאים עלולה להיות קונטרה-פרודוקטיבית ולגרום ליותר נזק מתועלת. כדי להימנע ממצב שכזה על המעסיק לשים לב לתוצאה של ההטבה שניתנה: האם היא מעודדת איכות או הזנחה? האם אופיו של העובד הספציפי מתאים לשיטת הגזר או שמא היא יוצרת אצלו שובע לא בריא?

שימוש נכון בשיטת ההטבות יכולה לשפר את רמת העבודה של עובדים זרים בסיעוד. כמו כל שיטה היא איננה חפה מבעיות ויש להשתמש בה בהגיון, במידה ובתבונה.

שיתוף

קרא עוד אודות עובדים זרים פנויים לסיעוד

חופשת מולדת אביב 2024 - איתור מטפלות מחליפות לסיעוד בצל המלחמה

עובדים זרים פנויים לסיעוד

חופשת מולדת אביב 2024 - איתור מטפלות מחליפות לסיעוד בצל המלחמה

קראו עוד
הקלות בהעסקת מטפלים זרים שנמצאים בארץ עד 13 שנים בשל המלחמה

עובדים זרים פנויים לסיעוד

הקלות בהעסקת מטפלים זרים שנמצאים בארץ עד 13 שנים בשל המלחמה

קראו עוד
מטפלים זרים לסיעוד - חגים לאומיים לשנת 2024

עובדים זרים פנויים לסיעוד

מטפלים זרים לסיעוד - חגים לאומיים לשנת 2024

קראו עוד
חופשת המולדת של יולי ואוגוסט 2023 - איך למצוא מטפלים מחליפים

עובדים זרים פנויים לסיעוד

חופשת המולדת של יולי ואוגוסט 2023 - איך למצוא מטפלים מחליפים

קראו עוד

קבלו את הניוזלטר של הסבתא

השארו בקשר!